Játékos angolozás

Varázskendő – melyik tárgy hiányzik?

Népszerű és kedves szókincsfejlesztő memóriajáték valódi tárgyakkal. A szőnyegen körbeülünk egy kosarat, amelybe használati tárgyakat gyűjtünk: pl. kulcsot, kanalat, füzetet, tollat, bögrét, stb. A tárgyak nevét hangosan felsoroljuk közösen, majd letakarjuk a kupacot egy kendővel, és csiribí-csiribá – egy tárgyat a kendővel együtt felemelünk. A gyerekek dolga kitalálni, melyik tárgyat varázsoltuk el. Egyszerűsítés kendő nélkül: megkérjük a gyerekeket, hogy hunyják le a szemüket és úgy vesszük el a tárgyat, akár meg is szólaltatva azt (pl. a pohár csendül). A gyerekek kinyitják a szemüket és kitalálják, melyik tárgyat csentük el. Aki kitalálta, az rejthet el egy újabb tárgyat.

ID-10030319

Kinek a kedvence?

A Varázskendő játék egy variánsa, szintén szókincsfejlesztő memóriajáték valódi tárgyakkal. A szőnyegen körbeülünk egy kosarat, amelybe használati tárgyakat gyűjtünk: pl. kulcsot, kanalat, füzetet, tollat, bögrét, stb. Mindenki választ magának egy tárgyat, amelyet jól láthatóan a kezében tart, ez a kedvenc tárgya. Körbe haladva minden gyerek hangosan elmondja, milyen tárgya van. Két kör után a gyerekek a hátuk mögé rejtik a tárgyakat és egy önként vállalkozó körben elsorolja azokat. A gyerekek nagy kedvence, igen aktívak! Idegennyelvi fejlesztés egyik alaptechnikája a szókincs bevésésére. A játék fejleszti a vizuális és auditív szeriális emlékezetet, a helyes kiejtést és az intermodális integrációt (kétféle észlelési csatorna összekapcsolása).

ID-100181907

Süket postás

Körben ülünk, a tőlünk jobbra ülőnek súgunk valamit, aki továbbadja azt. Kicsikkel lehet ez egyetlen szó, nagyokkal egy teljes mondat. Meglátjuk, a kör végére mi sül ki belőle! A játék egyszerre fejleszti az auditív szeriális emlékezetet, és hallás utáni differenciálás képességét, enyhíthet a téves beszédészlelésen és javíthatja a figyelem-koncentrációt.

Szó-szigetek

Mondatalkotó játék kinesztetikus modalitással. Karikákat teszünk a földre, ezek szimbolizálják a szigeteket. A gyerekek egy-egy karikába állnak. Mindegyikük mond egy szót, így alkotnak közösen bővített mondatokat. Ha kialakult a mondat, megtehetjük, hogy mindenki arrébb lép egy szigettel, és úgy mondjuk el újra a közösen létrehozott mondatot. Remek iskolaelőkészítő gyakorlat. Elősegíti a mondat részekre bontásának és egységben látásának képességét (analízis-szintézis). Játékvariáns: a szigetekhez egy-egy képet, olvasni tudó gyerekek esetében szókártyát teszünk, és azzal kell mondatot mondania minden játékosnak. Ez a verzió a kreativitást, szókincset fejleszti.

Segíts, hogy még több pedagógushoz eljuthassunk játékötleteinkkel! Lájkolj bennünket a Facebookon! Köszönjük. 🙂