Az érzelmi intelligencia része az is, hogy fejlett a nem-verbális kommunikációnk. Íme néhány játék a fejlesztéséhez.
Titkos kapu
Ezt a játékot Waldorfos kollégáktól tanultuk és nagyon szeretjük! Egy játékos kimegy, ő lesz az eltévedt vándor. A többiek körben állnak, ők a varázserdő fái. Megállapodnak abban, hogy hol lesz a varázserdő kijárata, hol van a kapu. Ahol a kapu van, ott a két egymás mellett álló játékos lesz a két kapuőr. Bejön a kiküldött játékos és lassan körbejár, mindenki szemébe belenéz. Beszélni tilos, fejet rázni, bólogatni tilos. Csak a tekintet beszél. Aki nem kapu, az azt jelzi a testbeszédével, tekintetével, hogy ott nincs kijárat, kár próbálkozni. Elutasítóan, ridegen kell néznie. (Ez sem mindig könnyű ám! ) A két „kapuőrnek” bizalmat sugározva kell néznie, hívogatnia a vándort. A feladat kitalálni a tekintetekből, hogy hol a kapu. Csodálatos, érzelmes játék.
A főnök üzeni
Az angolos kollégák biztosan ismerik ezt a játékot, Simon mondja néven. 🙂 Instrukciókat mondunk, amiket gyorsan végre kell hajtani – de csak akkor, ha előtte elhangzik ez: ,,A főnök üzeni”. Például: „A főnök üzeni, hogy állj fél lábon!” Ekkor mindenki fél lábra áll, aki nem, az kiesik. Ha a játékvezető nem teszi az instrukció elé, hogy ,,A főnök üzeni”, akkor tilos a cselekvést végrehajtani. Aki mégis megteszi, kiesik. Feszültségoldó, vicces játék. Tipp: írj listát a cselekvésekről, hogy gördülékenyen menjen a játék!
Kard-pajzs
Körbe állunk, mutatóujjunk a ,,kardunk”, vízszintesen felfelé tartott tenyerünk a ,,pajzsunk”. A játék kezdetén kardunkat a mellettünk álló résztvevő pajzsára helyezzük, és a játékvezető ,,MOST” felkiáltására igyekszünk felkapni, miközben társunk kardját ,,pajzsunkkal” (tenyerünkkel) megszorítjuk. Kiváló összehangoló, koncentrációt erősítő játék.
Legyél a szobrom!
Idegen nyelvi foglalkozáson is játszhatjuk. Párokat alkotunk. Kártyákra tárgyakat, cselekvéseket írunk fel. A párok egyik tagja a szobor, a másik a szobrász. A szobrász húz egy kártyát, és beállítja játékostársát, aki kitalálja, hogy milyen cselekvést vagy tárgyat formáz.